Song of Gloom
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


Forum poświęcone opowiadaniu Song of Gloom
 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 INKWIZYTORZY

Go down 
AutorWiadomość
Okinkow
Admin
Okinkow


Liczba postów : 19
Join date : 08/04/2019

INKWIZYTORZY Empty
PisanieTemat: INKWIZYTORZY   INKWIZYTORZY I_icon_minitimePią Kwi 26, 2019 8:19 pm

INKWIZYTORZY 7892a4b9c9fe195a18ae153b41bdc71a




Czarni – Inkwizytorzy-wojownicy - najczęściej spotykani, bo nie muszą mieć talentu magicznego. Na Czarnego wybiera się ludzi o najlepszych predyspozycjach fizycznych. Walczą głównie w zwarciu. Kiedyś byli niedoceniani, jednak po reformach uznano, że Czarnym będą polepszane wszystkie cechy fizyczne mniej-więcej dwukrotnie względem zwykłych ludzi a do tego jedną fizyczną cechę ponad przeciętną (około pięciokrotnie bardziej niż u zwykłego człowieka). Uczyniło to z Czarnych żołnierzy doskonałych, są silniejsi niż najsilniejsi ludzie, z ulepszoną szybkością są w stanie wyprzedzić konia, a przy odrobinie szczęścia mogą też omijać kule muszkietów, jednak radzi się tego unikać...

Biali – Inkwizytorzy-magowie – na Białych bierze się ludzi, którzy wykazują największy talent magiczny. Zabrania im się korzystania z broni białej, jednak pod koniec drugiej plagi wynaleziono runiczne rękawice, które wzmacniają moc Białego. Niestety jest to niesamowicie kosztowna rzecz i aby mieć prawo do korzystania z nich trzeba mieć klasę trzecią i przejść odpowiednie testy.  
Jeden biały może korzystać tylko z trzech wybranych rodzajów magii, które wybrali na początku nauki, wybiera specjalizację główną i dwie poboczne. W każdej z dziedzin może osiągnąć trzy stopnie: adept, mag i arcymistrz. To, jaki stopień ma Biały jest określane za pomocą testów. W specjalizacji głównej jest mu najłatwiej osiągnąć poziom arcymistrza i nie zajmuje więcej niż dekadę, jednak pozostałe rozwijają się o wiele dłużej i z każdą jest coraz trudniej osiągnąć wyższy stopień.  
Biali wybierają spośród kilku rodzajów magii:
Alchemia - głownie polega na warzeniu eliksirów, produkcji bomb, leków i temu podobnych. Jednak magowie i arcymistrzowie potrafią za pomocą kręgów transmutacyjnych, a później bez zmieniać na bieżąco jedną materię w drugą. Oczywiście wszystko na zasadzie równej wymiany, najpewniej każdy alchemik próbuje też uzyskać kamień filozoficzny.  
Elementalizm – magia żywiołów, tak jak nazwa wskazuje to korzystanie z każdego możliwego żywiołu wedle własnej woli i życzenia.  
Nekromancja – jak wiadomo, polega na ożywianiu zmarłych i korzystaniu z ich siły. Kiedyś była zakazana, jednak w wyniku reform student, aby obrać nekromancję za jedną ze swoich specjalizacji musi zdać mnóstwo testów, aby można było określić, czy będzie odpowiedzialnie korzystał z tej mocy.
Eteryzm – polega na tworzeniu czegoś z niczego i naginaniu rzeczywistości do własnej woli. Aby zostać arcymagiem w tej dziedzinie, jeśli jest specjalizacja główną potrzeba około piętnastu lat.  
Sakralizacja – magia święceń. Zazwyczaj bierze się do niej mocno uduchowione osoby. Jest bardzo rzadka i bardzo pożądana. Polega na tworzeniu run, rysowaniu ich i za ich pomocą osiąganie efektu, od leczenia, po niszczenie. To właśnie Biali lub Szarzy sakralizacji tworzą runy na bronie Inkwizytorów, dlatego większość kowali w Inkwizycji to Szarzy z ulepszoną siłą i magią Sakralizacji.  
Lecznicza – jak nazwa wskazuje, polega na leczeniu ran, od zadrapań i ran otwartych do rekreacji kończyn, a nawet słyszano o przypadku wskrzeszenia, jednak było to u osoby która miała główną magię leczenia i poboczną nekromancję.  
Przywołania - polega na przywoływaniu stworzeń i wykorzystywaniu ich do własnych korzyści. Im wyższej klasy Biały tym silniejsze i więcej stworzeń może przyzwać.  

Trzeba jednak pamiętać, że korzystanie z potężnej magii pochłania dużo energii użytkownika.  

W ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat ukształtowało się coś, co Biali nazywają “Kastami”, jest to odpowiednia kombinacja specjalizacji, która daje określone efekty:  
VooDoo – kombinacja nekromancji, przywołania i eteryzmu. Polega głównie na przywoływaniu dusz i bytów spoza świata i korzystanie z ich siły poprzez kontrolowane opętania. Ryzykowne i często ta kasta kończy martwa w wyniku opętania.
Medyk – kombinacja leczniczej, alchemii i nekromancji. Połączenie to gwarantuje silne umiejętności bierne w postaci łatwości przepływu magii i odpowiedniego oddziaływania na organizm. Wszak nekromancja + alchemia może też mieć efekt odwrotny do leczenia. Kasta ta rzadko walczy, a jeśli bierze udział w walce to musi być chroniona.  
Mag bojowy – kombinacja elementalizmu, eteryzmu i sakralizacji. Biały tej kasy jest nastawiony tylko na atak.  
Mag obronny – kombinacja przywołania, elementalimu i eteryzmu. Biały tej kasty wykorzystuje głównie magię, aby chronić innych, przywołuje golemy, które chronią Białych z magią leczenia, lub robią mury za pomocą magii ziemi i eteryzmu.  

Biali mają też na sobie kryształ (obojętnie gdzie umiejscowiony, ale nie mogą go zdjąć), który reaguje, gdy zaatakują innego Inkwizytora. Nic mu nie robi, jednak potem staje od przed sądem a z kryształu odczytuje się zapis sytuacji.  

Szarzy – Inkwizytorzy mieszani – Inkwizytorzy, którzy nie mieli dość talentu magicznego, aby zostać Białymi, ale szkoda było ten potencjał marnować. Szarzy mogą osiągnąć poziom równy arcymistrzowi, jednak tylko w jednej specjalizacji magicznej i trwa to zazwyczaj wolniej niż u Białych. Do tego mają ulepszoną jedną cechę fizyczną, tak samo jak u Czarnych. I na takim samym poziomie co Czarni, jednak reszta cech fizycznych jest bez zmian. Szarzy są poniekąd najbardziej uniwersalną specjalizacją, dlatego często wykorzystuje ich się jako zadaniowców do danych zleceń.  

Brązowi - studenci na praktyce. Po skończeniu nauki student stara się, aby jakiś Inkwizytor wziął go d siebie na praktyki. Praktyka ta trwa okrągły rok i podczas niej Brązowy musi być posłuszny mistrzowi, jednak to wszystko zależy od podejścia Mistrza do ucznia. Na specjalnych warunkach(wpływowi rodzice, sieroty) można zacząć naukę w wieku 10 lat, wtedy kończy się ją w wieku 15 a praktyki w wieku 16, ale wiek dozwolony dla zwykłych ludzi to 13 lat lub później.  

Mieszańcy - dziecko potwora z plagi i człowieka. Kiedyś był właściwie niewolnikiem, który był bardzo przydatny w walce. Jednak w ciągu lat i wielu wypadków Mieszańcy dostali wolność i już nie muszą mieć Pana, który będzie za nich odpowiedzialny. Są obecnie na równi z innymi Inkwizytorami i mogą tak samo awansować, jednak wciąż spotykają się z uciskaniem. Jednak zachował się ich kryształ, który ma chronić Inkwizytorów na wypadek, gdyby ich mroczniejsza strona przejęła kontrolę nad jaśniejszą. Nie zabija on już na miejscu, tylko na początku zadaje ból, jeśli Mieszaniec nie przestaje szaleć paraliżuje go, jeśli mimo to uda mu się kontynuować dzieło zniszczenia – zabija go. Jeśli jednak Mieszaniec nie umrze, to staje od przed sądem, który może mu dać karę: od prac społecznych do kary śmierci. Wtedy też kryształ działa podobnie jak u Białych, pełni funkcję “świadka”. Każdy Mieszaniec też, mimo iż wolny, to ma swojego zwierzchnika, przed którym głównie odpowiada, często też zdarza się, że podróżują razem.  

Podzielono też Inkwizytorów na 5 klas:  

1 - najniższa, są to podstawowi Inkwizytorzy, uzyskują taką rangę zaraz po ukończeniu praktyk. Nie mają zbyt wielkich praw, mają wąskie pole w braniu zleceń, zazwyczaj dostają mało wdzięczne i nie maja dużego wyboru. Jednak bez nich Inkwizycja by szybko upadła, bo przecież żadna organizacja nie przetrwa bez podstawowej jednostki, dlatego nikt nie wybrzydza, jeśli musi wziąć do drużyny Inkwizytora pierwszej klasy, zwłaszcza doświadczonego i z dobrymi referencjami.  

2 – inkwizytorzy z pewnymi zasługami i umiejętnościami. Aby uzyskać klasę drugą i każdą wyższą trzeba przejść odpowiednie testy i rozmowy, które określają czy jest się godnym tej rangi. Inkwizytorzy drugiej klasy mają większy wybór zleceń i wyboru drużyny, często przez to markotni, gdy ktoś nie chce ich wziąć, a bierze klasę pierwszą, bo nie wybrzydza. Dostają też większy żołd.  

3 – inkwizytorzy, którzy służą w Inkwizycji ponad pięć lat, choć zdarzają się geniusze, którzy otrzymują tę rangę wcześniej. Mimo wciąż pewnego ograniczenia przy wyborze zleceń, mianowicie mogą je tylko przebierać, ale nie mogą odbierać ich od zleceniodawców. Mogą też zakładać i przewodzić własnej drużynie, a do tego mają dostęp do broni wykonanej na zamówienie.  

4 – inkwizytorzy można powiedzieć “najwyższego stopnia” mogą sami odbierać i wypełniać zlecenia, bez pośrednictwa księgowości, oczywiście zapłatę i tak muszą oddać. Mogą tworzyć i przewodzić drużynom, a do tego mają pierwszeństwo w kolejce do broni na zamówienie.  

5 – aby nim zostać trzeba mieć ogromne zasługi dla Inkwizycji, dlatego inkwizytorów tej klasy jest niewielu i mało który działa w terenie, przewodzi im Rada Trzech Inkwizytorów - jednego białego, czarnego i szarego.  

6 – jest tylko jeden inkwizytor szóstej klasy na oddział, jest on prawie na równi z Mistrzem Inkwizycji i jednym z najważniejszych głosów w niej, ciężko określić, jak potężny jest, jednak wiadomo, że nawet Rada się go obawia.


Broń - Mamy trzy główne rodzaje broni - biała, palna i dystansowa. Biali nie mogą posługiwać się bronią białą. Dlatego zazwyczaj korzystają z pistoletów.  

Jest jedna główna siedziba w Waszyngtonie, to tam rezydują wszystkie najważniejsze osoby w Inkwizycji. Jednak na każdy stan jest jeden Oddział, w którym Inkwizytorzy mogą odebrać wypłatę i zlecenia. Do tego w każdym większym miasteczku jest jedna osoba odpowiedzialna za dawanie i zbieranie zleceń za dany okręg, coś jak urząd szeryfa, tylko dla Inkwizycji i nie pilnuje porządku a pieniędzy i zleceń.  

Najwięcej potworów mieszka na Florydzie, jest ich tam tyle, że równie dobrze, mogliby przejąć stan i zrobić własne państwo, a do pokonania ich potrzebna by była cala armia, której nikt nie ma.
Powrót do góry Go down
 
INKWIZYTORZY
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Song of Gloom :: Well death, it will come As sure as a night We will not run No, we live but to fight :: inkwizycja-
Skocz do: